Skip to content
Home » איפה כדאי לבקר בקפריסין

איפה כדאי לבקר בקפריסין

קפריסין, מדינת איים בים התיכון, מציעה שילוב ייחודי של השפעות תרבותיות, נופים מדהימים ואתרים היסטוריים. מהרחובות ההומים של ניקוסיה ועד לחופים השלווים של פאפוס, יש משהו לכל מטייל. פוסט זה בבלוג ידריך אותך בכמה מהמקומות שחובה לבקר בהם בקפריסין.

גילוי אבני החן ההיסטוריות של ניקוסיה

ניקוסיה, עיר הבירה של קפריסין, היא אוצר של אבני חן היסטוריות שמחכות להתגלות. כשתשוטטו ברחובותיה הצרים, תועברו אחורה בזמן לימי השלטון הוונציאני והעות'מאני. העיר מחולקת לשני חלקים, כאשר החלק הצפוני שייך לרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין והחלק הדרומי הוא בירת הרפובליקה של קפריסין.

אחת האטרקציות שחובה לבקר בניקוסיה היא מוזיאון קפריסין, המאכלס אוסף מרשים של חפצים ארכיאולוגיים מהתקופה הנאוליתית. מכלי חרס עתיקים ועד פסיפסים רומיים מדהימים, המוזיאון הזה מציע הצצה מרתקת אל ההיסטוריה העשירה של האי. עוד חובה לראות הוא שער פמגוסטה, שער מהתקופה הוונציאנית ששימש בעבר ככניסה לעיר. כיום, הוא מכיל מרכז תרבותי ומציע נופים פנורמיים של האזור שמסביב.

לבה של ניקוסיה הוא העיר העתיקה והמקסימה שלה, מוקפת בחומות ונציאניות חסונות. כאן תוכלו לחקור את הרחובות הקסומים שלאורכם בבתים מסורתיים ובחצרות ציוריות. אל תחמיצו את ההזדמנות לבקר במסגד סלימייה האייקוני, הידוע בעבר כקתדרלת סנט סופיה. הדוגמה המדהימה הזו של אדריכלות גותית הוסבה למסגד בתקופה העות'מאנית ומהווה עדות למורשת הרב-תרבותית של העיר.

לחובבי היסטוריה, ביקור במוזיאון העירוני לוונטיס הוא חובה. שוכן באחוזה משוחזרת להפליא, מוזיאון זה מציג את ההיסטוריה והתרבות של ניקוסיה באמצעות מגוון תערוכות. מחפצים עתיקים ועד לתלבושות מסורתיות, המוזיאון מציע סקירה מקיפה של העבר של העיר.

נוף פנורמי של ניקוסיה המציג את הארכיטקטורה ההיסטורית ואת הנוף העירוני המודרני שלה.
נוף פנורמי של ניקוסיה המציג את הארכיטקטורה ההיסטורית ואת הנוף העירוני המודרני שלה.

מדוע פאפוס היא גן עדן לאוהבי חופים?

עם קו החוף המדהים והמים הצלולים שלה, פאפוס היא גן עדן לאוהבי חופים. בין אם אתם מעדיפים לשבת על חופים חוליים זהובים או לחקור מפרצונים נסתרים, בעיר החוף הזו יש משהו לכולם. הנה כמה סיבות מדוע פאפוס צריכה להיות ברשימת יעדי החוף שלך:

  • 1. חופי הזהב:
    פאפוס היא ביתם של כמה מהחופים היפים בקפריסין. מחוף קורל ביי הפופולרי עם המים הרדודים ופעילויות ספורט המים שלו, ועד לחוף לארה השליו הידוע בצבים המקננים שלו, יש חוף לכל העדפה. החולות הבתוליים והמים הכחולים והצלולים הופכים את פאפוס למקלט עבור משתזפים ושחיינים כאחד.
  • 2. מפרצונים ותצורות סלע נסתרות:
    מעבר לחופים הידועים, פאפוס זרועה גם מפרצונים נסתרים ותצורות סלע עוצרות נשימה. פנינה אחת כזו היא מערות הים, סדרה של מערות טבעיות שנחצבו על ידי הים במשך מאות שנים. מערות אלו מציעות תפאורה ייחודית וציורית לשיזוף או שנורקלינג במים הצלולים.
  • 3. חצי האי אקאמאס:
    במרחק נסיעה קצרה מפאפוס שוכן חצי האי אקמאס המדהים, שמורת טבע מוגנת עם חופים בתוליים ונופים טרשיים. כאן תוכלו לגלות חופים מבודדים כמו מפרץ לארה, המפורסם בקיני הצבים שלו. היופי הבלתי נגוע של חצי האי אקאמאס הופך אותו לביקור חובה עבור חובבי טבע ואלו המחפשים חווית חוף שקטה יותר.

חווה את המורשת התרבותית העשירה של לימסול

לימסול, עיר החוף התוססת של קפריסין, מציעה שילוב שובה לב של היסטוריה ומודרניות, מה שהופך אותה ליעד שחובה לבקר בו עבור אלה המבקשים לחוות את המורשת התרבותית העשירה של האי. מחורבות עתיקות ועד טירות מימי הביניים, לימסול היא אוצר של נקודות ציון היסטוריות ואתרים ארכיאולוגיים המציגים את העבר המרתק של העיר.

אחד משיאי המורשת התרבותית של לימסול הוא הטירה מימי הביניים שלה, הממוקמת בלב העיר העתיקה. מבצר מרשים זה, שלדעתו נבנה במהלך התקופה הביזנטית, מציע הצצה להיסטוריה של ימי הביניים של העיר. המבקרים יכולים לחקור את החומות והמגדלים השמורים היטב של הטירה, כמו גם מוזיאון קטן שמכיל חפצים מעברה של הטירה.

ציון דרך איקוני נוסף בלימסול הוא האתר הארכיאולוגי קוריון. עיר עתיקה זו מתוארכת לתקופה הרומית והיא ביתם של אמפיתיאטרון מרשים, וילות רומיות עם רצפות פסיפס מעודנות, ושרידי בזיליקה ביזנטית. בהליכה בין ההריסות העתיקות, המבקרים יכולים לדמיין את הפאר של העיר בימי הזוהר שלה ולהבין את חיי היומיום של התושבים הקדומים.

לימסול גם מתגאה במספר מוזיאונים מרתקים שמתעמקים במורשת התרבותית של האי. המוזיאון הארכיאולוגי של לימסול הוא ביקור חובה, המציג מגוון רחב של חפצים מאתרים ארכיאולוגיים שונים ברחבי קפריסין. מכלי חרס עתיקים ועד תכשיטים מורכבים, המוזיאון מספק סקירה מקיפה של ההיסטוריה של האי.

בנוסף לאתרים ההיסטוריים והמוזיאונים שלה, לימסול ידועה באירועי התרבות והפסטיבלים התוססים שלה. הקרנבל של לימסול, הנערך מדי שנה בפברואר, הוא חגיגה תוססת המחייה את העיר עם תהלוכות צבעוניות, מוזיקה וריקודים. פסטיבל היין של לימסול, שנערך בספטמבר, הוא עוד אירוע פופולרי שבו המבקרים יכולים לטעום יינות מקומיים ולחוות ריקודים ומוזיקה קפריסאית מסורתית.

תמונה המדגישה את פסטיבלי התרבות התוססים והריקודים המסורתיים בלימסול.
תמונה המדגישה את פסטיבלי התרבות התוססים והריקודים המסורתיים בלימסול.
עבור פרטים נוספים אודות איפה כדאי לבקר בקפריסין ולבקר בקפריסין באפשרותך לבדוק כאן: ascent.co.il

"החיים קצרים והעולם רחב, ככל שתקדימו להתחיל לחקור אותו, כך ייטב." – סיימון רייבן: היופי שאין שני לו של הרי הטרודוס

שוכנים בלב קפריסין, הרי הטרודוס מציעים מפלט עוצר נשימה מערי החוף השוקקות. עם הפסגות המלכותיות שלהם, היערות המוריקים והכפרים המקסימים שלהם, הרי הטרודוס מציגים את היופי שאין שני לו של הנוף הטבעי של האי.

אחד משיאי הרי הטרודוס הוא הר האולימפוס, הפסגה הגבוהה ביותר בקפריסין. כשתעלו להר, יתוגמלו עם נופים פנורמיים של האזור הכפרי שמסביב והים הכחול הנוצץ במרחק. ההר הוא גם ביתם של מספר מסלולי הליכה, המאפשרים למבקרים לחקור את השטח המפורץ שלו ולגלות פנינים נסתרות לאורך הדרך.

הרי הטרודוס הם לא רק מקלט לחובבי חוצות, אלא גם אוצר של אתרים תרבותיים והיסטוריים. הכפר הציורי קאקופטריה, עם בתי האבן המסורתיים ורחובותיו המרוצפים, מציע הצצה לעבר הכפרי של האי. המבקרים יכולים לשוטט בכפר, להתפעל מהארכיטקטורה השמורה וליהנות מהאווירה השלווה.

אתר חובה נוסף בהרי הטרודוס הוא הכנסיות המצוירות הרשומות על ידי אונסק"ו. כנסיות ביזנטיות אלו, המעוטרות בציורי קיר מדהימים, מהוות עדות למורשת הדתית והאמנותית של האי. בכפר גאלאטה נמצאת כנסיית פנגיה פודיטו המפורסמת, הידועה בציורי הקיר המורכבים שלה המתארים סצנות מהתנ"ך.

עבור אלה המחפשים רגיעה והתחדשות, הרי הטרודוס הם גם ביתם של מספר מעיינות חמים טבעיים. למים העשירים במינרלים אלה מאמינים שיש תכונות מרפא ומציעים מפלט מרגיע לנפש ולגוף. המבקרים יכולים לטבול במים החמים בעודם מוקפים ביופי השלו של ההרים.

בין אם אתם חובבי היסטוריה מושבעים, חובבי טבע או אוכלי אוכל, קפריסין מבטיחה להציע חוויה בלתי נשכחת. ההיסטוריה העשירה שלו, התרבות המגוונת, הנופים עוצרי הנשימה והמטבח המענג הופכים אותו ליעד אידיאלי עבור כל סוגי המטיילים. אז למה לחכות? ארוז את המזוודות וצא למסע שובה לב לקפריסין!

דילוג לתוכן